Elektronizacja zamówień publicznych cz. VII – Forma składanego JEDZ przy użyciu środków komunikacji elektronicznej od dnia 18 kwietnia 2018r

elektronizacja – format danych JEDZ (pdf)

Opublikowane przez Urząd Zamówień Publicznych materiały dotyczące składania JEDZ w formie elektronicznej od 18 kwietnia 2018r., są w mojej ocenie całkiem czytelne i nie powinny raczej stwarzać problemów interpretacyjnych. Dlatego zrezygnowałam z tworzenia dodatkowych opracowań, które w zasadzie musiałyby stanowić powielenie tych opublikowanych na stronie Urzędu Zamówień Publicznych.

W zamieszczonych materiałach znalazłam natomiast jedną kwestię, która w sumie z punktu widzenia praktyka jest dość zaskakująca, a której to w trakcie prowadzonych procedur lepiej nie pominąć. Dotyczy to formatu danych, w jakim ma zostać zapisany JEDZ przed wysłaniem do zamawiającego.

Dzisiejszy wpis stanowi więc krótkie wskazanie problemu i zasad postępowania w tym zakresie wraz z przywołaniem przepisów prawa. Wprawdzie temat został poruszony w materiałach Urzędu Zamówień Publicznych, jednak warto na ten aspekt zwrócić szczególną uwagę.

 

Przydatnej lektury!

4 uwagi do wpisu “Elektronizacja zamówień publicznych cz. VII – Forma składanego JEDZ przy użyciu środków komunikacji elektronicznej od dnia 18 kwietnia 2018r

  1. JEDZ ma uprościć procedurę, aczkolwiek z punktu praktycznego patrząc od strony Zamawiającego – ile zajmuje sprawdzanie 1 JEDZ? planuje duże zamówienie i chcę, aby wykonawca dysponował odpowiednimi specjalistami niezbędnymi do wykonania zamówienia, ale obawiam się, ze jak zażądam 20-30 specjalistów, to zagrzebię się w ich sprawdzaniu. Czy mają Państwo praktyczne doświadczenie w sprawdzaniu JEDZ?

    1. Witam,
      Mam doświadczenie w sprawdzaniu JEDZ, ale na Pani pytanie nie umiem odpowiedzieć. Czas sprawdzenia wynika co najmniej z trzech czynników: ilości postawionych warunków udziału w postępowaniu i dodatkowych podstaw wykluczenia, sposobu wypełnienia JEDZ przez wykonawcę oraz doświadczenia sprawdzającego. Ogólnie mogę powiedzieć, że nie zabiera to aż tyle czasu na ile wygląda. Natomiast 20-30 specjalistów zawsze może sprawić kłopot.
      Pozdrawiam
      Agnieszka Gwóźdź – Kuzior

    2. Jeśli stosuje Pani procedurę z art. 24aa to najprościej w JEDZ-u zaznaczyć tylko , że w części IV Kryteria kwalifikacji Wykonawca ma złożyć tylko ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji czyli wypełnia tylko sekcję „α”. Po dokonaniu oceny, zgodnie z art. 24 aa ustawy PZP i tak wezwie Pani do złożenia wykazu osób (specjaliści o których Pani napisała) i dopiero na tym etapie Pani to sprawdzi. Po co zakopywać się niepotrzebnie w JEDZ-u na początku postępowania. Ja bym tak zrobiła.
      Oczywiście jest ryzyko, że nie będzie spełniał wymagań, ale takie ryzyko jest zawsze.

      1. Witam,
        Ma Pani rację, można w taki sposób ułatwić sobie sprawdzanie ofert. W tym zakresie wybór należy do zamawiającego.
        Pozdrawiam
        Agnieszka Gwóźdź – Kuzior

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *