rodo (pdf – do pobrania)
Przepisem art. 72 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – wprowadzone zostały do ustawy Prawo zamówień publicznych przepisy dotyczące stosowania RODO w zamówieniach publicznych.
Wprowadzone przepisy należy koniecznie czytać wraz z rozporządzeniem RODO, do którego się odwołują. Poza tym regulują one kwestie czynności zamawiającego i wykonawców na różnych etapach postępowania. Skutek jest taki, że nie tylko trudno te zmiany całościowo „ogarnąć”, ale na dodatek bardzo łatwo coś pominąć.
Dzisiejsza ściąga ma to zadanie ułatwić. Po pierwsze wskazuje, które czynności każdy zamawiający musi wykonać. Po drugie porządkuje przepisy, zawiera przywołane przepisy rozporządzenia RODO oraz stanowi krótki przewodnik o czym pamiętać w przypadku czynności wykonawcy.
Przydatnej lektury!